Kjøpsvilkår privatkunder

Disse kjøpsvilkårene gjelder for salg av fysiske og digitale bøker fra H. Aschehoug & Co til forbruker. Kjøpsvilkårene utgjør sammen med din bestilling, bekreftet gjennom en ordrebekreftelse, det samlede avtalegrunnlaget for kjøpet. Vi leverer kun fysiske bøker til norske adresser.

Forbrukerkjøp er blant annet regulert i:

  • Forbrukerkjøpsloven

  • Angrerettloven

  • Markedsføringsloven

  • E-handelsloven

I tillegg sikres dine personopplysninger gjennom personopplysningsloven

Part

Selger er H. Aschehoug & Co (W. Nygaard), Postboks 363 Sentrum 0102 Oslo, org nr 910 292 005

Bestilling

Når vi mottar din bestilling, vi vi bekrefte ordren og automatisk sende en ordrebekreftelse. På «min side» under «ordrehistorikk» kan ordren følges. Her vil ordren også lagres. Har du kjøpt ebok, vil du finne den under «mine ebøker». Fra her kan du laste ned eboken og/eller sende den til Kindle-brett.

Forhåndsbestilling

Du kan forhåndsbestille både papirbøker og ebøker, inntil 3 uker før utgivelse. Forhåndskjøper du en papirbok blir penger først trukket når boken blir sendt fra vårt lager. Forhåndskjøper du derimot en ebok, vil pengene bli trukket når du bestiller. Eboken blir ikke sendt automatisk til deg, så du må selv gå inn på «Mine ebøker» for å hente eller sende til ditt Kindle-brett.

Betaling

I nettbutikken kan du velge om du vil betale med Vipps eller kort.

Ved bruk av kredittkort blir kjøpesummen reservert på kortet ved bestilling. Kortet blir belastet når varene er plukket for utsending.

Alle prisene er oppgitt i norske kroner.

Angrerett

Du har 14 dagers angrerett når varen er mottatt, og et angrerettsskjema medfølger pakken. Dersom du returnerer varen fordi du angrer på kjøpet, må du betale returportoen. Skjemaet kan også lastes ned her: angrerettsskjema

Varene sender du i retur til:

Forlagssentralen ANS
Snipetjernveien 12, Langhus
Postadresse: PB 20, 1402 Ski.

Merk pakken med "retur".

Reklamasjon

Hvis varen du har mottatt var skadet eller det er en vare du ikke har bestilt, ta kontakt med oss på kundeservice@ugla.no. Vi vil da behandle klagen din og eventuelt sørge for erstatning og kostnadsfri retur av varene.

NB: Det er ingen angrerett/returrett på ebøker, da de blir knyttet til din bruker straks etter kjøp. Dersom det gjelder reklamasjon, ta kontakt med  kundeservice for e-bøker. Defekte ebøker blir erstattet.

Dine rettigheter

Aschehoug følger alle retningslinjer for tryggere internetthandel, og hos oss gjelder angrerettsloven og kjøpsloven. 

Din sikkerhet

Du kan alltid føle deg trygg når du handler på aschehoug.no. Når du betaler med kort, krypterer vår programvare all informasjon. Ingen andre kan tyde kredittkortnummer, navn og adresse når bestillingen sendes over nettet.